۰۴
مرداد

انواع درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت

در حال حاضر بیشتر درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران از کشورهای ترکیه و چین وارد شده است که در سال های اخیر با وارد کردن قطعات درب ضد سرقت در ایران ، شرکتهای ایرانی نیز موفق به ساخت این گونه درب ها با کیفیت قابل مشاهده ای شده اند .

برند های درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت چینی
درب ضد سرقت ترک

AGT DOOR

شرکت AGT (فن آوری پیشرفته در صنایع چوب) با هدف تهیه و گسترش فرآورده های پیشرفته چوب با جدیدترین فن آوری، فعالیت خود را از سال 1984 در آنتالیا آغاز کرده است. امروزه در حوزه صنایع چوب و مبلمان بعنوان یکی از شرکتهای پیشرو دنیا در حال فعالیت است. کارخانجات AGT در شهرک صنعتی آنتالیا با مساحت کل 400 هزار متر مربع، در بخش صنایع مبلمان و دکوراسیون با تولید ام دی اف، پانل و پروفیل همچنین در بخش صنایع ساختمان با تولید کفپوش لمینت، درب، دیوارکوب و قرنیز خدمات ارائه می کند.

tuna ahsap

رویه های درب ضدسرقت TUNA AHSAP در بحث امنیت درب ضدسرقت مقوله بسیار مهمی است ولی برای بسیاری از خریداران اهمیت شکل ظاهری و زیبایی درب مقوله مهمتری است و آن چیزی که می تواند زیبایی را به درب ضد سرقت بدهد رویه درب است. درب ضد سرقت ترک تونا احشاپ دارای تنوع بسیار زیادی در رویه ها است .

efor

كارخانجات EFOR يكي از بزرگترين توليد كنندگان درب ايمني و درب خروج اضطراري در شهر كايسري تركيه با مساحت m 3500 با توليد سالانه 18000 لنگه درب مي باشد كه با ارائه توليدات مدرن و متغير و مطابق با تكنولوژي روز دنيا و با بهره مندي از مهندسين و كاركنان مجرب، فروش محصولات خود را در داخل و خارج از كشور افزايش مي دهد و همواره در راه توليد * قيمت مناسب * كيفيت * استحكام * زيبايي * دوام و تنوع و رضايت خريداران را سرلوحه اهداف خود قرار داده و با صادرات 40% از محصولات خود به 15 كشور دنيا نقش فراتري را در اقتصاد كشور خود ايفا مي كند.

تفاوت ظاهری درب های ضدسرقت

اولین تفاوت درب های ضد سرقت در نوع چهارچوب‌های آن‌ها دیده می‌شود.

دومین تفاوت آن ها در لولاهای درب‌های ضد سرقت چین و ترکیه می‌باشد.

سومین تفاوت در رویه لنگه درب‌های ضد سرقت ترکیه ای و چینی می‌باشد.

نکات مهم در هنگام خرید درب ضد سرقت

1-    جنس چهارچوب
2-    2- ضخامت چهارچوب
3-    جنس لولا:
4-    جنس لایه
5-    قفل ها و کلید ها
6-    کیفیت دستگیره ها و ابزار یراق

ویژگی های درب ضد سرقت

1- در داخل درب های ضد سرقت از یک ورق فلزی محکم استفاده می شود که مانع از هر نوع ورود و نفوذ سارقان میگردد .

2- بر خلاف درب های معمولی درب های ضد سرقت از یک نقطه به چهارچوب متصل نشده و با بهره گیری از قفل ها و ساختار گاو صندوق ها ، درب های ضد سرقت از چندین نقطه به چهارچوب متصل میشوند که این خود از ویژگی های منحصر به فرد درب های ضد سرقت میباشد .

3- درب های ضد سرقت دارای عایق صوتی میباشند .

4- نصب آسان درب های ضد سرقت باعث شده است که در انتهای عملیات ساخت و ساز اقدام به نصب درب های ضد سرقت شود که این خود باعث میشود کمترین آسیب به درب وارد شود .

5- ساختار درب های ضد سرقت به گونه ای میباشد که بعد از نصب در چهارچوب غیر قابل اهرم کردن می باشند .

6- در اطراف درب های ضد سرقت از یک نوار یا زه لاستیکی به منظور جلوگیری از ورود گرد و خاک و همچنین جلوگیری از ورود سرما و گرما و اتلاف انرژی استفاده شده است .

7- در ساخت درب های ضد سرقت از سنگ پشم نسوز هم برای جلوگیری از حریق استفاده میشود که عایق حرارت میباشد ساخت این درب ها به گونه ای باید باشد که با رعایت استاندارد های لازم در هنگام آتش سوزی مانع از ورود و کمک رسانی نیروهای امدادی نگردد .

8- قفل درب های ضد سرقت دارای 11 زبانه هستند که در سه جهت مختلف عمل می کنند .

9- ضخامت ورق به کار رفته در درب ضد سرقت بیش از یک میلی متر است که خود گویای امنیت و استحکام این نوع درب هاست

10- قفل های شب بند

11- دیر خراب شدن درب و ابزار یراق آن

12- نصب آسان

13- تنوع در ظاهر و زیبایی آن و همچنین رنگ بندی متنوع آماده

14- زنگ اضافی و دوربین چشمی که در داخل خود درب قرار گرفته است.

15- روکش های متنوع از جنس های مختلف

16- عایق اتلاف انرژی

17- تنوع بسیار زیاد قیمت با توجه به مواد استفاده شده در آن

18- جلوگیری از صدا یا کاهش دهنده صدا

19- ضد آب بودن

20- تنوع در ابعاد و ضخامت های آن

درب ضد حریق

درب ضد حریق ، دربی است که از شعله ور شدن اتش جلوگیری می کند و در برابر حرارت تا حدود 4 ساعت مقاومت می کند چهار چوب و روکش درب هر دو از فولاد بوده و از ورق آهن و پشم سنگ و پوشش رنگ نسوز و یراق آلات ساخته می شود . لاستیک درزگیر نسوز اطراف در را احاطه کرده و از وارد شدن دود سمی و حرارت جلوگیری میکند . محل نصب این در ها غالبا در پاگرد ها و پله های اضطراری است .

درب ضدحریق به درب هایی گفته می شود که در برابر حرارت مقاوم هستند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری استفاده می شود.این درب ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن امنیت مردم  و کاستن خسارات حاصل از آتش سوزی ایفا می نمایند و در ساختمانهای بلند و در راه پله ها ( پاگرد پله اضطراری )  مورد استفاده قرارمیگیرند تا مردم بتوانند راحتر فرارکنند .

استفاده از درب ضدحریق در پله فرارمجتمع های مسکونی و تجاری، ادارات، ورزشگاه ها، پالایشگاهها و نیروگاهها ، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری ، سالنهای همایش ، فرودگاهها و بطورکلی تمام مکانهایی که امکان حریق وجود دارد و امنیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است  استفاده می شود.

درب ضد حریق یا درب ضد آتش به انگلیسی Fireproof door یا Fire door یکی از انواع درب‌های امنیتی است که در برابر آتش، حرارت و دود مقاوم بوده و به عنوان درب خروج اضطراری هم استفاده می‌شود.

از درب‌های ضد حریق در مراکز دولتی مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها، کتابخانه‌ها و حتی درب ورودی آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مسکونی و تجاری ضروری است.

بیشتر درب‌های ضد حریق از آهن یا فولاد ساخته می‌شوند ولی ساختار درونی آنها می‌تواند از جنس شیشه، سنگ گچ، فولاد، چوب، تخته ورمیکولیت و آلومینیوم ساخته شود.

درب‌های ضد حریق براساس زمان مقاومتی که در برابر آتش و حرارت دارند با هم متفاوت هستند؛ یک درب ضد حریق می‌تواند ۲۰ دقیقه، ۳۰ دقیقه، ۴۵ دقیقه، ۶۰ دقیقه و یا ۹۰ دقیقه در برابر آتش مقاومت کند.

درب های ضد حریق فولادی تا 3 ساعت می توانند در برابر آتش سوزی و حرارت مقاومت کنند.

یک درب ضد سرقت استاندارد باید دارای لولای فولادی ضد حریق، نوار دود بند، قفل و دستگیره خروج اضطراری باشد. بیشتر درب‌های ضد حریق به یک سیستم مغناطیسی زنگ خطر آتش سوزی متصل هستند که در هنگام آتش سوزی خود به خود بسته می‌شوند. همچنین برخی درب‌های ضد سرقت دارای یک پنجره شیشه‌ای ضد حریق هستند.

مشخصات درب ضد حریق

جنس ورق لنگه در :

از ورق فولاد یا فولاد گالوانیزه با ضخامت ۱ یا ۲ میلیمتری با پوشش رنگ پودری الکترو استاتیک میباشد

جنس ورق چها رچوب :

ورق گالوانیزه یا آهن به ضخامت ۱٫۵ میلیمتری تا ۲ میلیمتری

مواد پرکننده فضای داخل در :

نوع پانل پشم سنگ Rockwool با وزن مخصوص ۸۰- ۱۲۰ Kg/m3 با ضریب رسانه ای حرارتی و یا از پرلیت سازگار با محیط زیست ، غیر سوختنی و در شرایط آتش سوزی هیچگونه گازی از خود متصاعد نمیکند.پشم سرامیک با دانسیته ۱۲۸ به ضخامت ۵ سانت بهمراه عایق سرامیک فایبر به ضخامت ۶ میلی متر و پارچه نسوز تفلونی به ضخامت ۳ میلی متر

رنگ آمیزی درب ها :

پوشش رنگ درب ها و چهارچوب ها با پوشش رنگ پودری کوره ای به روش الکترواستاتیک

تجهیزات درب ها :

شامل لولای فولادی ضد حریق ، نوار دود بند ، قفل و دستگیره خروج اضطراری و آرام بند(Pushbar-Panic Exit Device)

ابعاد درب :

درب تک لنگه ، دولنگه و یا ابعاد سفارشی در طرحهای مختلف قابل ارائه میباشد.

یراق آلات :

نصب یراق آلات درب خروج اضطراری مشتمل بر قفل و دستگیره پنیک (Panic Exit Device) و بند (Panic Exit Device)
نصب نواردود بند دورتادور قاب لبه درب جهت درز بندی ، هوابندی و بی صدا کردن درب هنگام باز و بسته شدن
لولاهای فولادی آبکاری شده مستحکم با پیچ آبن یا آلیاژ ۹/۱۲ با قابلیت رگلاژ ۳ بعدی

انواع درب ضد حریق :

1 ) درب ضد حریق چوبی
2 ) درب ضد حریق فلزی
3 ) درب ضد حریق شیشه خور
4 ) درب ضد حریق دو لنگه تک باز شو
5 ) درب ضد حریق تک لنگه شیشه خور

ویژگی های درب ضد حریق

1- دسترسی آسان: درب ضد حریق به عنوان راههای فرار در مواقع خاص مانند آتش سوزی مورد استفاده می باشد، معمولاً رنگ آنها قرمز روشن است تا در مواقع اضطراری قابل رویت و همچنین امکان باز شدن آن با هل دادن دستگیره در زمان مواجه با آتش وجود داشته باشد

2- مقاومت در برابر آتش: مهم ترین فاکتور درب ضد حریق، میزان مقاومت در برابر آتش بوده که میزان مقاومت در برابر آتش بدون صدمه دیدن و تغییر شکل در مدت زمان مشخص می باشد، میزان مقاومت بر دقیقه محاسبه شده و گاهی بر ساعت

3- فشردگی هوا: درب ضد حریق راه دسترسی خروجی امن از محوطه آتش گرفته می باشد، در نتیجه مهم است که از نفوذ دود به خروجی امن جلوگیری کند و به همین منظور عایق دود هم دارد

4- صوتی: گاهی اوقات درب ضد حریق عایق صوتی هم هستند و مورد درخواست مصرف کنندگان می باشند. این نوع درب ها در اماکنی مانند: مدرسه، تئاتر، استودیو و… به کار می رود

5- دستگیره درب ضد حریق آنتی پنتیک: بنابر استانداردهای تعریف شده بین المللی کلیه درب های ضدحریق باید به دستگیره های آنتی پنیک مجهز باشند، این دستگیره ها به گونه ای طراحی می شوند که به هنگام خروج اضطراری در آتش سوزی به راحتی از داخل باز شوند

بهترین درب ضد سرقت

مهم ترين سؤالی كه برای خريدار درب ضد سرقت پيش مي آيد اين است كه چه نوع درب ضد سرقتی بخريم؟ انواع مختلف درب ضد سرقت در بازار وجود دارد و با مراجعه ی خريدار به فروشگاه ها وشركت هاي توليد و فروش درب ضد سرقت انواع مختلف آن را مي بينيم واين سؤال براي شما پيش مي ايد كه كدام درب ضد سرقت بهتر و كدام بدتر است در حالي كه همه ی درب هاي موجود به اسم ضد سرقت به فروش مي رسد و براي راهنمايي مشتريان بايد به چند نكته اشاره كنيم .

درب های ضد سرقت که چند سالی است در کشور ما فراگیر شده و باعث شده توجه پیمانکاران و ساختمان سازان زیادی را به خود جلب کند ، نقش بسیار پر رنگی در فراهم کردن این امنیت و آسایش دارند. به هر حال استفاده از طراحی های زیبا و مدرن بر روی این درب‌ها نیز می تواند نقشی هرچند کوچک در زیباتر شدن خانه شما نیز داشته باشند.
اما سوالی که شاید برای خیلی از شما وجود داشته باشد این است که از درب ضد سرقت چوبی استفاده کنیم یا فلزی؟ آیا استفاده از هر یک از این جنس‌ها در میزان امنیت درب‌ها نقش دارد یا خیر؟

تفاوت میان درب‌ چوبی و فلزی

همانطور که از نام درب های ضد سرقت فلزی مشخص است، این درب ها از ساختاری فلزی بهره‌مند می باشند. بد نیست بدانید که شما برای انتخاب رنگ مناسب برای این درب ها لازم است تا علاوه بر زیبایی به برخی نکات همچون عدم خوردگی فلز یا هوازدگی آنها نیز توجه داشته باشید.

همواره بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که هارمونی مناسبی میان رنگ فلز و رنگ درب ضد سرقت برقرار نمایند. گفتنی است امروزه برای رنگ آمیزی این درب ها بیشتر از رنگ های پودری الکترواستاتیکی استفاده می شود.

نکته دیگری که درباره ی درب های فلزی باید بدانیم این است که در این درب‌ها ، در صورت وجود داشتن روکوب چوبی ، رنگ فلز نیز از پشت درب دیده خواهد شد لذا حتما دقت داشته باشید که در زمان انتخاب رنگ مورد علاقه خود به رنگ فلز و همچنین چهارچوب درب نیز توجه کنید.

البته علی‌‍رغم برخی مشکلات که در انتخاب رنگ مناسب برای درب های ضد سرقت فلزی وجود دارد، نباید از این نکته نیز غافل شده که درب های فلزی از امنیت و مقاومت به مراتب بیشتری در قیاس با درب های چوبی برخوردار هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سبب محبوبیت بیشتر درب های فلزی در مقایسه با سایر انواع درب ها شده است ، امکان استفاده از چندین قفل در قسمت های مختلف آن می باشد . امری که در درب های چوبی امکان پذیر نیست ! نکته جالب توجه دیگر در خصوص درب های فلزی این است که این درب ها علاوه بر توانایی عایق شدن در برابر صوت، حرارت و برودت، در برابر تغییرات گوناگون دما نیز تاب بر نداشته و شکل فیزیکی خود را حفظ می کنند.

اگر هنوز هم به دلیل زیبایی کمتر درب های فلزی نسبت به درب های چوبی مردد هستید ، باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که با بهره گیری از فرفورژه می توانید طراحی و زیبایی بیشتری به درب های ضد سرقت فلزی خود ببخشید.

انواع درب ضد سرقت ترک

تمامی مدل های درب ضد سرقت ترک از چوب و آهن تشکیل شده است . روند تکامل و شکل گیری درب ضد سرقت از ترکیه شروع شده و زمانی که که عده ای در این کشور بردهای الکتریکی تولید می کردند به تولید این نوع درب ها روی آوردند اما با گذشت سال ها از این روند در ایران نیز انواع مختلف این نوع محصولات تولید می گردد.

درب ضد سرقت ترک کشویی

این نوع درب ها محصول تونا ترکیه می باشد و چهارچوب آن ها کشویی می باشد و داخل کلیه درب ها از پشم سنگ استفاده شده است.

درب ضد سرقت ثابت

این نوع درب ها از نوع چارچوب ثابت ساخته شده است.

درب ضد سرقت ترک با قفل مونو

این نوع درب های ضد سرقت دارای دو عدد قفل می باشند و از 13 زبانه تشکیل شده اند. همه ی قفل ها این نوع درب ها ساخت کاله ترکیه می باشد و از لحاظ کیفیت از بسیاری از محصولات بالاتر می باشند.

درب ضد سرقت با قفل مرکزی

این نوع درب ها دارای 21 زبانه می باشند و دارای دور آلومینیوم و دور استیل هستند.

درب ضد سرقت با قفل نیمه مرکزی

این نوع درب ها دارای 13 زبانه می باشند.

نصب درب ضد سرقت

دو مرحله وجود دارد که اولی نصب چهارچوب در است و مرحله دوم اتصال درب بوسیله لولا به فریم انتظار می باشد.

مرحله اول: اولین مرحله ساخت چارچوب برای درب است باید از پروفیل ۴*۱۰ یا ۴*۸ استفاده شود. این چارچوب باید به گونه ای باشد که اتصال درب به دیوار را بسیار محکم کند و ابعاد داخل فریم انتظار باید از ابعاد درب بزرگتر باشند. قبل از سفید کاری چهارچوب باید نصب شود. اندازه گیری کاملا دقیق ابعاد در نصب درب ضد سرقت بسیار مهم است و عایق کاری ضد زنگ چارچوب حتما باید انجام شود.

طریقه نصب درب ضد سرقت به روش جوش دادن:

بهتر است که درب را  قبل از نصب باز کرده و چند مرتبه قفل و شب بند آن را باز و بسته کنید تا از عملکرد صحیح سیستم قفل اطمینان حاصل کنید. سپس درب را از قسمت پشت (قسمتی که باله ندارد) وارد چارچوب نموده و آن را کاملا تراز و شاقول کرده و درب را چند مرتبه باز و بسته کنید و از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید،بعد از اطمینان مجدد از تراز و شاقول بودن، درب را از محل سوراخ های تعبیه شده در قسمت داخلی چارچوب با چند خال جوش موقتا نصب کنید. پس از نصب موقت صحت عملکرد درب را کنترل کنید و سپس اقدام به جوش دادن کامل نمایید.

طریقه نصب درب ضد سرقت به روش رول بولت:

در صورتی که دیوار هایی که می‌خواهید درب را درون آن نصب نمایید از مقاومت کافی و مناسب برای نصب توسط رول بولت برخوردار باشد (مانند دیوار های بتنی، ۳۵ سانتی متری آجری) می توانید از این روش استفاده کنید.  البته در صورت استفاده از سفال تیغه ای می¬‌بایست حداقل ۱۵ سانتی‌متر از لبه داخلی فریم را با ملات ماسه سیمان آستر سازی و مقاوم کنید.

برای نصب ابتدا باید از تراز و شاغول بودن محل نصب و صاف بودن سطوح مطمئن شوید سپس درب را چند مرتبه باز و بسته کرده تا از عملکرد صحیح قفل و لولا اطمینان حاصل کنید. پس از تراز کردن ضلع های مختلف چارچوب، آن را در محل خود تا انتهای عملیات بصورت ثابت نصب کرده و توسط دریل از محل سوراخ های تعبیه شده در چهارچوب مطمئن شوید و سپس اقدام به سوراخ کردن دیوار ‌نمایید. حال مجددا از تراز بودن چارچوب اطمینان حاصل نموده و رول بولت به حفره های ایجاد شده ‌وارد کنید. توجه داشته باشید که پیش از ورود رول بولت ها توسط یک پیچگوشتی و یا یک میله و چکش رول بولت ها را تا انتها وارد سوراخ ها نموده و بعد توسط آچارهای مخصوص اقدام به محکم نمودن پیچ های رول بولت کنید. پیچ ها باید بصورت تدریجی و همزمان با یکدیگر محکم شود تا تراز درب به هم نریزد.

مرحله دوم: در این مرحله درب به وسیله لولا به فریم انتظار نصب می شود. لولاها باید سه عدد یا بیشتر باشد زیرا درب های ضدسرقت از نظر وزنی بسیار سنگین هستند. از طرفی لولا به گونه ای باید باشد که برای امنیت بیشتر از بیرون درب قابل مشاهده نباشند.

درب ضد سرقت از هر نوعی که باشد هر چقدر هم محکم باشد بدون نصب قفل ضد سرقت یک درب معمولی است. کارایی درب های ضد سرقت وابسته به قفل ضد سرقت است و موقع خرید درب ضد سرقت به قفل درب و کاراییش دقت کنید.

درب های دارای پوشش پودری مناسب ترین درب های ضدسرقت هستند و از رنگ کردن معمولی بسیار بهتر می باشد. پوشش پودری مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارد. درب های ضد سرقت در مکان های مرطوب و صنعتی باید ضد آب و ضد اسید باشند.

درب ضد سرقت ارزان

درب ضد سرقت ارزان شامل دو دسته درب ميشود

درب ضد سرقت ارزان چيني

درب ضد سرقت ارزان چينيكه در بازار و بين مصرف كننده ها به درب ضد سرقت چيني معروف است جزو بي كيفيت ترين درب هاي بازار ميباشد و ساخت كشور چين است.كيفيت اين درب ها به قدري پايين است كه اصلا جزو درب ضد سرقت نميتوان ان را به حساب اورد چون ضمن استفاده از مواد بي كيفيت خبري از فولاد در ان نيست وورق اهني كه در انها استفاده شده در بهترين حالت استقامت لازم را در برابر ضربات وفشار هاي وارده در مواقع لازمه بر خوردار نمي باشد و راهكارهايي كه سازنده هاي اين گونه درب ها براي بالا بردن استقامت ان در برابر ديلم به كار برده اند (قفل چنگكي – قفل مركزي) بي تاثير بوده ونيز با توجه به بالارفتن قيمت دلار ديگر توجيه اقتصادي براي خريد اين گونهدرب هاي ضد سرقت ارزان وجود ندارد

سبک ترین این دربها در حدود 40 کیلو وزن دارد و  وزن سبک این دربها نشان از ضخامت  نازک چهارچوب و کلاف درب دارد . یکی دیگر از آیتمهایی که در وزن سبک نقش دارد ساختار داخلی اینگونه از دربها است ، که از مقوای فشرده یا هانی کامب پر شده است . شایان ذکر است دربهای ضد سرقت چینی یک گرید بالاتر هم دارد که وزن آن در حدود 50 کیلو است که ضخامت چهارجوب و کلاف درب این سبک از دربها بیشتر از سری 40 کیلو است ولی کماکان ساختار داخلی آن هانی کامب است .و شبکه فلزی ندارد . یک گرید بالاتر از دربهای ضد سرقت چینی که به گرید A  معروف است نسبتا از ضخامت خوبی  در مقایسه با گرید های قبلی دارد ولی کماکان ساختار داخلی آن هانی کامب است  که در اینگونه دربهای ضد سرقت نوع قفل نیز موثر است .در این سبک از دربهای ضد سرقت ارزان فقط سری گرید A   مقاوم تر از دربهای معمولی است .

درب ضد سرقت ارزان ايراني

درب هاي ضد سرقت ارزان قيمت ايراني به مراتب بهتر از درب هاي چيني ميباشد.و اين امر به دليل استفاده از فولاد به جاي اهن در اين گونه درب ها مي باشد و نيز به دليل استفاده از يك سازه فولادي در داخل درب از استقامت بالاتري نسبت به ديگر درب هاي ضد سرقت ارزان برخوردار است كه به دليل چينش فولادي كه داخل ان وجود داردميتواند ديلم را خنثي كند یکی از اینگونه از دربهای ضد سرقت که از ارزانترین دربهای ضد سرقت ایران است  با تکنولوژی دربهای ضد سرقت چینی میباشد ولی با توجه به اینکه در تیراژ بالا و بدون پرداخت گمرکی تولید میشود لذا از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد .

شایان ذکر است داخل این سبک از دربها هم استراکچر فلزی ندارد و با توجه به ضخامت چهارچوب ضعیف از امنیت پایینی برخوردار است ولی از لحاظ قیمت ارزان بسیار چشمگیر است .

گرید دیگر دربهای ضد سرقت ایرانی ارزان، با توجه به اینکه استراکچر داخلی آن فلزی است لذا مستحکم تر در مقابل دیلم کردن دربها میباشد .ولی ضخامت چهارچوب و کلاف درب در حدود دربهای ضد سرقت سبک چینی است .

گرید دیگر اینگونه دربهای ضد سرقت ایرانی  که از ضخامت چهارچوب به مراتب بالاتری نسبت به سریهای قبل دارا است و همچنین از قفلهای ساخت ترکیه استفاده میشود و این سری از تمام دربهای ضد سرقت ارزان امن تر است .

درب ضد سرقت ایرانی

می توان گفت تقریبا تمام استراکچر های درب ضد سرقت ایرانی از ورق خم خورده درست می شوند و جهت استحکام بخشیدن به استراکچر از قوطی آهنی ٢٠*۴٠ استفاده می شود که متداول ترین آن در بازار ایران است.

مشخصات درب ضد سرقت ایرانی

1- یراق آلات استفاده شده برای ساخت درب ضد سرقت در داخل ایران از کشور ترکیه مارک كاله و داف وارد می شود ، البته این به دلیل برتری کیفیت یراق آلات ترک نسبت به انواع ایرانی آن نیست بلکه به این دلیل است که دستگاه های سازنده آنها بسیار گران قیمت است و وارد کردن آن ها مقرون به صرفه تر است .

2- فضای داخلی درب به صورت شبکه های مشبک فشرده و درب دارای 3 عدد لولای فلزي است که از داخل چهارچوب نصب می شود .

3- دارای چشمی، زنگ اخبار و از داخل دارای قفل شب بند و دستگیره با طرح کوئین یا رویال می باشد .

4- ساخته شده مطابق با استانداردهای جهانی

5-  استفاده از نوار درزگیر و کیپ بند برای جلوگیری از ورود گرد و غبار، انتقال صدا و سرما

6- روکش تمامی درب ها از جنس ام دي اف با روکش طبیعی راش ، گردو ، ملچ ، پی وی سی بوده و محصول شرکت ترکیه می باشد .

7- قفل پستچی بهره گیری از دو قفل مجزا به همراه شب بند

8- رنگ استفاده شده روی درب ها از بهترین متریال روز اروپا مي باشد، نوع بسته بندی ضربه گیر و کارتن

9- تمامي درب ها داراي ویژگي ضد سرقت ، عایق صوتي مي باشند.

10- جنس چهارچوب ورق گالوانیزه به ضخامت 2 ميلي متر، لنگه از ورق 1.5 میلی متر با برش لیزری و زوایای فارسی بر شده

11- پوشش فلزی با رنگ الکترواستاتیک (پوست ماری) و کاملاً مکانیزه (پخت رنگ در دمای 240 درجه) زیبایی رنگ به دلیل پوست ماری متمایز از سایر کارهای موجود می باشد.

12- ساخت لنگه و چهارچوب با دستگاه سي ان سي  و با زوایای خاص که انحصار این شرکت می باشد صورت گرفته است .

13- رویه درب ها از جنس ام دي اف به ضخامت 8 و 10 میلی متر ساخت کشور ترکیه است، رویه درب ها توسط دستگاه ممبران در رنگ بندی های متفاوت پي وي سي می شود و در طرح ها ، رنگ های متفاوت و نامحدود می باشد (و سفارش مشتری نیز تولید می شود) و فضای بین رویه ها با ورق 1.5 میلی متر و با پروفیل 40*80 شبکه ای و عایق صوتی حرارتی پلی اورتان  به صورت فشرده پر می شود .

14- قفل کاله ترک 7 زبانه و استفاده از لولای ساچمه ای برای گردش بی صدا و راحت لنگه بر روی چهارچوب

15- حداكثر  بازشوی مفید درب 90 تا 102 سانتی متر بوده و این اندازه برای ورود و خروج کلیه وسایل و اثاثیه استاندارد می باشد (به عنوان مثال بزرگ ترین یخچال ساید بای ساید 87 سانتی متر است)

16- دارای پین های ثابت در پشت کار برای امنیت (در مقابل ضربه از رو به رو)

17- چهارچوب ها طرح روکوب نیم گرد فلزی با زاویه های فارسی بر می باشد .

18- وزن درب ها 95 تا 115 کیلوگرم می باشد، اندازه استاندارد درب ها 110*217  می باشد .

19- دو ورق گالوانیزه به ضخامت  1.5 میلی متر در دو طرف پنل درب کار شده است .

20- تمام لنگه و چهارچوب ها با استاندارد خاصی (یا به درخواست مشتری) در فیکسچرساخته می شود .

قيمت درب ضد سرقت

قیمت درب های ضد سرقت ایرانی از نمونه ترک ارزان تر می باشد و توسط استادکاران ایرانی مونتاژ و روانه بازار می شود ، به همین دلیل سهم وسیعی از بازار به درب ضد سرقت ایرانی اختصاص پیدا کرده است و قیمتش نسبت به درب ضد سرقت چینی بیشتر است. معمولاً مواد سازنده و تجهیزات درب ضد سرقت ایرانی از کشور ترکیه وارد ایران می شود . قیمت درب ضد سرقت ایرانی آرتا  بسته به نوع روکش و کیفیت رنگ  و یراق آلات آن متفاوت می باشد.

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

همان طور که می دانید هر چیزی از جمله قفل ها طول عمر محدود خودشان را دارند و بعد از مدتی مجبور هستیم آنها را با قفل های جدید تعویض کنیم .

با کمی صبر و حوصله و یادگیری مراحل ساده تعویض مغزی قفل درب می توانید خودتان بدون نیاز به فرد متخصص این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که از انجام این کار لذت خواهید برد .

البته تعویض مغزی قفل درب و نصب دستگیره جدید همیشه برای زیبایی و نو شدن نیست و در بیشتر موارد برای حفظ امنیت بیشتر است . مشخصا در هر جایی که زندگی کنید سارقین منطقه هم به روز هستند و در کمین های خودشان قطعا خانه ها و قفل هایی را مورد هدف قرار می دهند که می دانند فرسوده و قدیمی هستند و امنیت لازم را ندارند . پس یکی از دلایلی که هر چند وقت یکبار لازم است که قفل های درب خانه یا محل کارمان را تعویض کنیم این است که گزینه مناسب را از جلوی راه سارقین برداریم . چون هیچ سارقی حاضر نیست به عنوان مثال با یک قفل دیجیتال در بیافتد ! چون می داند که اگر بر فرض محال بتواند قفل دیجیتالی را باز کند انقدر برای او زمان گیر است که قطعا گیر می افتد و هیچ دزد عاقلی این ریسک را نمی کند !!

مشخصات درب ضد سرقت

مشخصات درب ضد سرقت چینی :

درب ها ی ضد سرقت چینی دارای 4 عدد لولا هستند که به صورت مخفی بوده و قابلیت ریگلاژ را نیز دارند و بر روی آن یه عدد چشمی و زنگ نصب شده است و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند می باشند.

سیستم قفل درب که با چرخاندن کلید بطور همزمان 13 عدد زبانه از چهار جهت وارد چهار چوب می شوند .

درب های چینی دارای 7 عدد کلید کامپیوتری می باشند که 2 عدد از کلیدها معروف به کلید کارگری و برای استفاده در زمان ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و 5 عدد کلید به عنوان کلید های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند .

چهارچوب درب ضد سرقت چینی دارای 12 سانتی متر ضخامت میباشد که قطر ورق آن 1 میلی متر می باشد .

پاشنه درب ضد سرقت چینی از ورق استیل ضد زنگ است و ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل های استحکام دهنده تشکیل شده است.

لنگه درب 70 میلی متر ضخامت دارد . نمای کلی درب از ورق استیل است که دارای ضخامت 1.2 میلی متر بوده و روکش درب از رنگ پودری الکترو استاتیک است که دارای طرح های MDF است.

اندازه های استاندارد درب های ضد سرقت چینی:

درب های تک لنگه = 105 * 205 سانتی متر و 105 *210 سانتی متر
درب های دو لنگه = 120 *205 سانتی متر و 117* 205 سانتی متر

مشخصات درب ضد سرقت ترک :

درب های ضد سرقت ترک دارای 4 عدد لولا می باشند و قابلیت ریگلاژ را نیز دارند و بر روی آن یک عدد چشمی نصب شده است و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند نیز می باشند.

سیستم قفل درب که با چرخاندن کلید به طور همزمان 8 عدد زبانه متحرک و ثابت از دو جهت وارد چهار چوب می شوند .

درب های ضد سرقت ترک دارای 8 عدد کلید کامپیوتری می باشند که 3 عدد از کلیدها معروف به کلید کارگری و برای استفاده در زمان ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و 5 عدد کلید به عنوان کلید های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند .

چهارچوب این درب ها دارای 17 سانتی متر ضخامت میباشد که قطر ورق آن .1.4 میلی متر می باشد .

لنگه درب 90 میلی متر ضخامت دارد .

پاشنه درب از ورق استیل ضد زنگ است و ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل های استحکام دهنده تشکیل شده است .

اندازه های استاندارد درب های ضد سرقت ترک:

درب های تک لنگه = 110 * 210 سانتی متر

مشخصات درب ضد سرقت ایرانی :

ایران به شخصه خود تولید کننده ی کامل این گونه درب ها نمی باشد و با تولید چهارچوب این گونه درب ها یراق آلات مورد استفاده در ساخت درب های ضد سرقت را عمدتا از کشور ترکیه وارد نموده و شرکت های مختلف درب ها را مونتاژ می کنند که در نتیجه می توان درب های ضد سرقت ایرانی را مشابه ترکیه دانست که در بالا خصوصیات درب های ترکیه ای مورد بررسی قرار گرفت.

اجزای درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ممکن است به انواع مختلف قفل های ضد سرقت مجهز شده باشد. هر کدام از این قفل ها دارای میزان امنیت های متفاوتی هستند. مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت، قفل ها هستند. بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به قفل آن توجه کنید. زیرا مرغوب ترین و بهترین درب های ضد سرقت حتی اگر از فولاد نفوذناپذیر و بر اساس استانداردهای جهانی نیز طراحی و ساخته شده باشد بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی ندارد .

علاوه بر این لولا در اکثر درب های ضد سرقت از خارج و یا از هر دو طرف پنهان است و این امر مانع از باز شدن درب به وسیله اهرم کردن لولا می شود. لولاهای درب های ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است و کاملا دیده می شود اما لولاهای درب های ضد سرقت چینی پنهان است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رویت نمی باشد.

درب ضد سرقت معمولا از چند لایه تشکیل شده است. جنس لایه داخلی آن معمولا از جنس فولاد است که با یک لایه از جنس های مختلف مانند ام دی اف، اچ دی اف، فلز، شیشه وغیره روکش شده است. فضای خالی موجود در درب ضد سرقت نیز معمولا به وسیله پشم سنگ پر می شود که این امر باعث می شود درب ضد سرقت عایق صوتی و حرارتی نیز باشد.

درب های ضد سرقت باید به تناسب محل مورد استفاده با ویژگی های متفاوت انتخاب شوند برای مثال می توان از درب های ساده فلزی که از دولایه ورق سخت به ضخامت یک میلی متر در دو طرف درب و یک لایه عایق صدا و دما به عنوان لایه میانی در آپارتمان هایی که امکان ایجاد سروصدا توسط سارقین به منظور تخریب درب امکان پذیر نیست استفاده کرد .

اما در مکان هایی مانند کارخانه ها و کارگاه های خارج از شهر که سارقین امکان تخریب درب را به راحتی دارا هستند باید از درب های ضد سرقت با ویژگی های خاص استفاده کرد تا امکان نفوذ سارقین پس از برش و تخریب لایه های سطحی درب به داخل ساختمان را غیرممکن سازند. در این گونه موارد نه تنها ضخامت لایه های فولادی در دو طرف درب به دو میلیمتر افزایش می یابند بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته ، ضد اسید و ضد تخریب در میان آن تقویت شده و از استانداردهای ویژه کیفیت این گونه درب ها برخوردار می گردد.

صرف نظر از استانداردهای امنیتی مورد نیاز در تولید و انتخاب درب های ضدسرقت، از دیگر ویژگی هایی که این درب ها باید داشته باشند می توان به پوشش های روی درب اشاره کرد. اگر درب های ضد سرقت قرار است در مکان های مرطوب یا مکان های صنعتی به کار برده شوند ، پوشش لایه بیرونی باید ضد رطوبت و ضد اسید باشند.

رویه درب ضد سرقت چینی به صورت فلزی (استیل) با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد. ولی رویه درب های ضد سرقت ترک به دو دسته MDF با روکش طبیعی چوب و یا MDF با روکش PVC تقسیم  بندی می شود.